Get Adobe Flash player

Ліворукість — один із варіантів нормального розвитку організму, найчастіше залежить від уроджених генетичних особливостей організму, а точніше, від особливостей будови мозку дитини. Праворукість і ліворукість в основному формується до 4-х років, до цього віку перевага руки може бути нестійкою. Про те, що є ліва і права рука, яка з них ліва, а яка — права, малюки знають із 3 до 5 років.

Детальніше: Ліворукі діти

Трирічні малюки:

щоб криза не була критичною

Криза є переломним моментом в умовах нормального психічного розвитку. Вона виникає тоді, «коли внутрішній хід дитячого розвитку завершив якийсь цикл і перехід до наступного циклу буде обов'язково переломним...» - вважав Лев Виготський. Криза – це низка внутрішніх змін дитини при відносно незначних зовнішніх змінах. Сутністю кожної кризи є перебудова внутрішніх переживань, що визначають ставлення дитини до середовища, зміна потреб і спонукань, які є рушійною силою її поведінки.

Ситуація, коли впродовж лише декількох місяців істотно змінюється поведінка малюка, його стосунки з тими, хто поруч, є дійсно критичною для взаєморозуміння і взаємодії між дитиною та дорослими. І саме дорослі не завжди бувають готовими до таких змін. Ще менше вони готові їх приймати та вибудовувати подальші стосунки з дитиною за новими правилами. У кожному конкретному випадку криза стосунків проходить по-різному — гостріше чи м'якше.

Детальніше: Трирічні малюки. Щоб криза не була критичною.

Коли вважати дитину готовою до школи? Як тіль­ки їй виповниться 6 чи 7 років?
Мабуть, не завжди віковий чинник є вирішаль­ним. Як на одному дереві не всі яблука дозріва­ють водночас, так і наші діти — комусь не рано йти до школи і в 6 років, а комусь зарано ще й у 8. Що дитина фізично вже, так би мовити, "до­зріла", видно зовні: дістає рукою через середину го­лови протилежне вухо, з'явилися постійні зуби. Але це ще не все.

Детальніше: Не готові знання,  а готовність їх здобувати

Індивідуальний, природний темперамент людини помітний у всьому: в швидкості її мислення, темпі мови, в міміці, рухливості, манері спілкування. Маля народжується з успадкованим темпераментом, який не можна змінити, але можна навчитися контролювати. Темперамент обумовлений швидкістю та силою реакції нервової системи на подразники: на інтонацію матері, мокрі пелюшки, відчуття голоду, біль у шлунку тощо. Одне маля, відчувши дискомфорт, починає плакати, інше – обурено кричати, а третє – спокійно засинає, не звертаючи увагу на незручності. Сигнали про все, що відбувається, надходять у визначені ділянки мозку, збуджуючи їхню активність. Маленькі діти через незрілість мозку й відсутність соціального досвіду знаходяться цілком у владі вродженого темпераменту. Але дитина росте, засвоює уроки виховання, керується прикладом старших. Вона вчиться терпіти, виявляти силу волі чи, навпаки, відступати, тобто, опановує механізми, яким під силу впоратися із вродженим темпераментом.

Визначте тип темпераменту вашої дитини, щоб спілкуватися з нею без конфліктів і стресів.

Детальніше: Визначте темперамент дитини

Рівень обізнаності батьків з особливостями дитячої психіки часто відіграє вирішальне знач5ення у збереженні психічного здоров'я дитини. Батьки, у яких відсутня потреба знати душевний стан своєї дитини щодня, щогодини, щомиті, залишають дитину наодинці з образами різних страхів. Поступово в міру накопичення досвіду негативних переживань у дитини знижується рівень її психічного здоров'я: втрачається здатність радіти, дивуватися, захоплюватися, довіряти, а натомість з'являються настороженість, тривога, безпричинні страхи, порушення сну, занепокоєння тощо. Дитина позбавляється емоційного комфорту і почуття захищеності власного Я.

Детальніше: Роль близьких дорослих у збереженні психічного здоров’я дитини

Здебільшого перша дитина — це дитина любові, і батьки навіть не замислюються над тим, чи готові до її народження. Найчастіше перша дитина народжується у перший рік подружнього життя. Але минає кілька років, і подружжя планує народження другої дитини. Це величезна радість для мами і тата. А як усе сприймає ваша старша дитина? Для неї це непередбачена подія. Адже тепер потрібно ділитися із братиком чи сестричкою своїми іграшками, своїм життєвим простором, телевізором, а найголовніше — любов'ю батьків.

Зі старшою дитиною починає діятися щось незрозуміле. Спочатку вона сприймає немовля як нову іграшку: її цікаво торкнутися, воно таке малесеньке, кумедне. Але за деякий час ви помітите, що все змінилося. Вашому первістку стало зрозуміло, що немовля влаштувалося на його території назавжди. При цьому малюк багато спить, часто плаче або лежить весь час у мами на руках, усі розмови тільки про нього, нові речі, іграшки, всі лагідні слова — тільки йому.

Детальніше: Поговоримо про дитячі ревнощі

Авторизація

Відвідування

mod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcounter
462
662
1124
9613
453832
54.196.190.32
2
0
2

Авторські права 2012 @ ДНЗ "РОМАШКА" м. Березне, Рівненська область.

Усі права захищені. При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове.