Консультації
Консультації щодо фізичної готовності дітей до шкільного навчання (вкладений файл)
Нинішня ситуація взаємодії вихователя з «важкими дітьми» від такої, що була років десять - п'ятнадцять тому, відрізняється деякими, на перший погляд, формальними, проте сутнісними моментами. Зокрема, сам термін «важкі діти» майже зник з мовлення педагогів. Натомість, сьогодні педагоги активно використовують терміни, що характеризують певний проблемний аспект у поведінці дитини. Але зазвичай вони є запозиченими з інших галузей, здебільшого дефектології або медицини. І хоча ці терміни є досить поширеними, їх використання викликане скоріше модою та прагненням вихователів бути «сучасними».
Наприклад, «синдром дефіциту уваги з гіперактивністю» є суто медичним діагнозом, а отже, цей термін можна використовувати лише за наявності у дитини дійсного діагнозу, який встановлено лікарем. Але у широкому трактуванні сучасні «гіперактивні» дошкільники - це всі ті, що є непосидючими, верткими, меткими, швидкими та й просто невихованими.
Сьогодні міські діти мало спілкуються з однолітками поза дошкільним закладом. Тому святкування дня народження у дитячому садку вдале рішення, до якого вдаються більшість батьків. По - перше, тут є багато можливостей і простору для дитячих веселощів. По - друге, не треба домовлятися з батьками гостей - свято відбудеться під час перебування дітей у дошкільному закладі.
А яке ж свято без святкового столу? Не секрет, що у дошкільному закладі не дозволяють частувати дітей тортами з кремом, тістечками та солодкими газованими напоями. Як бути?
Ми живемо в час небувалого злету інформаційних технологій. Ми отримуємо інформацію завжди, коли читаємо книжки, слухаємо радіо, дивимось телевізор, спілкуємось між собою. Завдяки технічному прогресу з'явилися нові засоби комунікації, тобто засоби спілкування, а разом з ними - нові цінності. І сьогодні ми не можемо не згадати про мобільні телефони: їхню користь і шкоду. Нині наявністю мобільних пристроїв складно кого - небудь здивувати. Наше життя заповнене мобільними телефонами, смартфонами, флеш - дисками, ноутбуками та ін. Ми звикли ставитися до мобільного телефону, як до цілком безпечної речі, тому й носимо його в кишені, сумочці чи на шиї. Виявляється, це дуже небезпечно. На вас чатують безліч небезпек.
Значення праці для всебічного розвитку дошкільника
Одним з основних завдань, що їх розв'язують дошкільний заклад разом з родиною, є виховання у дітей самостійності, працелюбності, правильного ставлення до праці.
Безперечно, саме праця — один із провідних чинників усебічного розвитку дітей. Праця корисна для здоров'я дитини, якщо вона посильна і правильно організована. Рухи дитини, яка володіє трудовими навичками, більш точні та впевнені, вона ліпше орієнтується у просторі, їй зрозуміліший плин часу. Праця сприяє розумовому розвитку. Діти багато дізнаються про властивості матеріалів, з якими працюють, про призначення засобів праці, інструментів, якими вони користуються. Під час трудових дій відбувається розвиток усіх пізнавальних процесів — активного сприймання, уяви, уваги, пам'яті. Включається в роботу мислення, адже дитині потрібно порівнювати, зіставляти предмети, з якими вона працює, встановлювати найпростіші закономірності явищ тощо. Неоціненне значення праця мас і для морального виховання дитини, адже під час роботи виховуються такі якості особистості, як здатність до подолання перешкод, спо-стережливість, зосередженість, старанність, дисциплінованість, самостійність, ініціативність.
Детальніше: Виховання самостійності та працелюбності у дошкільників
Умови розвитку мовленнєво компетентної дитини
Сучасні підходи до роботи з дітьми раннього віку дещо різняться від застарілої практики, коли дорослий сам для себе планував роботу з дітьми, готував матеріали на власний розсуд, завбачував кінцевий результат і під нього чи до нього «підтягував» кожного малюка. Якщо ж деякі діти не відповідали очікуванням вихователя, то з ними проводилась індивідуальна робота задля «вирівнювання» з іншими та відповідно до планомірного педагогічного процесу. Ще гірше, коли малюка піддавали поверхневій діагностиці, на підставі якої робили висновки-діагнози, зокрема щодо мовленнєвого розвитку.
Детальніше: Аспекти розвитку мовленнєвої особистості у ранньому дитинстві