Сенсорне виховання - це основа пізнання світу, першою сходинкою якого є чуттєвість. Успішність розумового, фізичного, естетичного виховання значною мірою залежить від того, наскільки досконало дитина чує, бачить, відчуває оточуюче.
Вихователь першої молодшої групи "Калинка" Гаврушенко Н.І. націлює свою роботу з сенсорного розвитку саме на розвиток чуттєвості і заняття "Лисиччині пригоди" (колективний перегляд) побудувала теж по такому принципу: чує, бачить, відчуває.
Щоб сенсорний розвиток відбувався повноцінно, необхідне цілеспрямоване сенсорне виховання. Дитину треба навчити розглядати, слухати, обстежувати на дотик, тобто сформувати в неї практичні дії.
Проте побачити предмет, обстежити його дотиком недостатньо - необхідно визначити співвідношення виявлених властивостей і якостей даного предмета із властивостями інших предметів.
Саме ці якості розвивала у своїх малят вихователь першої молодшої групи "Родзинка" Одарчук О.Є. під час колективного перегляду заняття "Весела подорож".
Цікавий, яскравий демонстраційний та роздатковий матеріал підібрала на колективний перегляд заняття вихователь першої молодшої групи "Барвінок" Трохлюк Людмила Андріївна, а саме: казкова парасолька, площинні геометричні фігури різних кольорів (круги, квадрати, трикутники); різноколірна доріжка з вирізаними геометричними фігурами; матеріали до гри "Кольоровий дощик"; прищіпки різного кольору і довжини; сонечко сумне і веселе без промінчиків, хмаринка, травичка, кружечки для квіточок; ящик для гри з піском, качка з каченятами; аудіозапис пісні В.Сороки "Веселі парасольки"; запис казки Зайчика; кольорові кульки.
Малята із задоволенням грали в цікаві дидактичні ігри, виконували завдання "казкової парасольки" та отримували в ігровій формі нові знання.
Що менша дитина, то більше значення в її житті має чуттєвий досвід. На другому-третьому році життя, дитина вже готова засвоювати сенсорні еталони, тобто вчитися правильно розрізняти й називати властивості предметів. Вона починає накопичувати уявлення про величину, форму, колір та інші властивості предметів.
Саме це відбувалося під час колективного перегляду корекційно-розвиткового заняття вчителя-дефектолога Кошкіної О.Є. в першій молодшій групі "Полісянка". Педагог створила ігрові ситуації та вправи зі спеціальною метою. Таким чином, діти мимовільно освоюють прийоми групування і класифікації. поняття відношення і залежностей між предметами за величиною, формою, кольором, розташуванням у просторі.
Отже, сенсорний розвиток нерозривно пов"язаний з різними видами діяльності.
Вихователь середньої групи "Майстриня" Максимова Людмила Миколаївна під час колективного перегляду сюжетно-рольової гри "Ми - юні волонтери" формувала уявлення дітей про діяльність волонтерів; дала поняття "волонтер", "добровільна допомога"; вчила розвивати спільну діяльність; вміння взаємодіяти з іншими дітьми; навчала дітей реалізації ігрового задуму; вміння самостійно створювати ігрову обстановку для задуманого сюжету; виховувала самостійність, небайдужість, бажання розуміти та допомагати, любов до своєї Батьківщини.
Під час колективного перегляду логопедичного заняття з дітьми старшого дошкільного віку "Подорож до країни чистої вимови" вчитель-логопед Шпоняк Вікторія Анатоліївна поставила та виконала разом з дошкільнятами корекційно-навчальну мету: закріпила правильну вимову звуків, зокрема "р" в позиції від "г", "д"; формувала навички звукоскладового аналізу і синтезу; корекційно-розвивальну мету: формувала граматичну будову мовлення, виразність, плавність; збагачувала словниковий запас на матеріалі дидактичних ігор; корекційно-виховну: активізувала вільне спілкування, самоконтроль, доброзичливість і співпрацю.
Детальніше: Логопедичне заняття "Подорож до країни чистої вимови"